We helpen graag

U heeft een schuld

Als u een aanmaning of dagvaarding ontvangen heeft, is het belangrijk dat u zelf zo snel mogelijk actie onderneemt. Doet u dat niet, dan is het risico groot dat u met extra kosten te maken krijgt en uw schuld alleen maar hoger wordt. Neem daarom direct contact op met de zaakbehandelaar van Groot & Evers. Zijn of haar naam staat vermeld op alle correspondentie die u ontvangen heeft.

Een betaalverzoek ontvangen? Samen lossen we het op!

U kunt op verschillende manieren betalen:

Per bank
Maak het bedrag van uw vordering over op ons bankrekeningnummer met de vermelding van uw dossiernummer.

Het rekeningnummer vindt u op:

  • de achterzijde van ons briefpapier
  • bovenaan de eerste pagina van de stukken die u van de gerechtsdeurwaarder heeft ontvangen

Contant
U kunt contant betalen of pinnen aan de balie bij ons op kantoor. Dat kan op werkdagen van 9:30 – 12:00 uur en van 13:00 tot 16:30 uur. De kantooradressen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht vindt u onderaan deze pagina. U kunt ook contant betalen bij een van de vestigingen van GWK-Travelex onder vermelding van uw dossiernummer.

Online
U kunt uw schuld betalen via een QR code, die de zaakbehandelaar op uw verzoek via post of e-mail stuurt. Na ontvangst van de code kunt u uw schuld eenvoudig via iDEAL voldoen.

Contact
Heeft u een vraag, neem contact op met één van onze medewerkers via telefoonnummer 020 40 80 453.

Betaalt u na de gerechtelijke procedure (of als u een exploot heeft ontvangen) nog steeds niet dan onderzoeken wij welke beslagmogelijkheden er zijn. Groot & Evers neemt uw voorstel alleen in behandeling als u ons een volledig ingevuld betalingsregelingsformulier stuurt, compleet met de gevraagde bijlagen, zoals een loonstrook of uitkeringsspecificatie.

Als u er zelf niet uitkomt of een betalingsregeling niet lukt, neemt u dan contact op met de schuldhulpverlening van uw gemeente, de kredietbank of een andere organisatie.

Veel mensen slaan dicht als ze in de schulden terecht komen met als gevolg dat de problemen zich alleen maar opstapelen. Hoge kosten zijn dan het gevolg, geen ideale situatie.

Wij zien liever dat u al in een vroeg stadium aan de bel trekt zodat we samen met u aan een oplossing kunnen werken. Het beste scenario is om dure maatregelen zoals loonbeslag of het verkopen van uw huis te voorkomen.

Hoe doet u dat? Bel ons! Zie onze contactpagina voor telefoonnummers en we zijn altijd bereikbaar via mail.

Mocht u eenmaal een afspraak met ons gemaakt hebben en u kunt deze door omstandigheden niet (meer) nakomen: bel ons! U zult zien dat wanneer u op tijd aan de bel trekt, er prima met ons te praten valt. Het is in ieders belang om zoveel mogelijk kosten te voorkomen.

Wilt u meer informatie of wilt u hulp bij het aflossen van uw schulden? Neem contact met ons op of kijk op een van de onderstaande websites.

Particulieren
www.nibud.nl
www.geldfit.nl
www.zelfjeschuldenregelen.nl
www.schuldenwijzer.nl
www.komuitjeschuld.nl
www.rijksoverheid.nl

Ondernemers
www.geldfit.nl
www.kvk.nl
www.mkb.nl
www.rijksoverheid.nl – TOZO

Als u niet betaalt na diverse aanmaningen ontvangen te hebben, dan loopt u het risico dat we op verzoek van de schuldeiser een gerechtelijke procedure tegen u opstarten. Mogelijk vragen we daarbij zelfs uw faillissement aan. Alle kosten van deze procedure komen na een toewijzende uitspraak voor uw rekening.

Betaalt u na de gerechtelijke procedure (of als u een exploot heeft ontvangen) nog steeds niet dan onderzoeken wij welke beslagmogelijkheden er zijn. We kunnen onder meer beslag leggen op uw inboedel, uw loon, uw uitkering of uw bankrekening. Alle kosten van deze deurwaardersacties worden bij uw schuld opgeteld. Daarom adviseren we u altijd zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om een oplossing te bespreken.

Als u uw vordering niet betaalt dan kan het gebeuren dat wij beslag leggen op uw inkomen. De wet zegt dat wij niet alles in beslag mogen nemen. Een deel van uw inkomen kunt u houden om uw vaste lasten mee te betalen. Dit heet de beslagvrije voet. Op het moment dat de deurwaarder bij u meldt dat er beslag is gelegd krijgt u een formulier waarop u kunt zien welke bedragen wij hebben gebruikt om de beslagvrije voet te berekenen. Meer informatie hierover kunt u bekijken op de website www.uwbeslagvrijevoet.nl.

Als u het niet eens bent met het bedrag dat wij voor u hebben berekend, neemt u dan contact op met ons kantoor. U kunt dan aanvullende gegevens aanleveren waarmee wij uw beslagvrije voet opnieuw kunnen berekenen. Voor telefoonnummers en mail zie onze contactpagina.